Wednesday, January 2, 2013

စည္ပင္သာယာေရး ဝန္ထမ္းေတြ လက္ထဲမွာ ေငြပေဒသာပင္သီးေနတဲ့ အေဝးေျပးကားဝင္းက ဂိတ္ဝင္ေၾကးေငြမ်ား ဘယ္ဝယ္ဘယ္ဆီ


Thursday, 13 Dec 2012 15:42
Photo
အေဝးေျပး ကားဝင္းေတြက ေငြေၾကးေတြ ေကာက္ခံရသမွ်ေတြဟာ စည္ပင္သာယာ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ လက္ထဲကမွ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အခြန္ေတာ္ အေနနဲ႔  အသက္ဝင္ လာရတာပါ။ တုိက္႐ုိက္စာနဲ႔ ဆင့္ၿပီးမွ သတ္မွတ္ခ်က္အျပည့္ အခြန္ေတာ္ေငြေတြကုိ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ရရွိႏုိင္ေပမယ့္ ဝန္ထမ္းေတြ လက္ထဲကမွ စာရြက္စာတမ္း မရွိတဲ့ အခြန္ေတာ္ ေငြေတြကေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အိတ္ကပ္ထဲက တဆင့္ ေရာက္ၾကရတာဆုိေတာ့ ....။ ျမန္မာျပည္က ၿမိဳ႕တုိင္းမွာ အေဝးေျပး ကားဝင္းေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ထုိအထဲက ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက အေဝးေျပး ကားဝင္းေတြသာ ဝင္ခြင့္ ေကာက္ခြင့္ရသလုိ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ေကာက္ခံရတဲ့ ေငြကလည္း မနည္းပါဘူး။ မက္ေလာက္စရာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြရဲ႕ အေဝးေျပး ကားဝင္းေတြမွာ တာဝန္က်တဲ့ စည္ပင္ ဝန္ထမ္းေတြဆုိရင္ လက္ထဲမွာ ေငြပေဒသပင္ သီးေနသလုိပါပဲ။ တစ္ရက္က ကၽြဲဆည္ကန္ အေဝးေျပး ကားဝင္းလုိ႔ေခၚတဲ့ ခ်မ္းျမေရႊျပည္ ကားဝင္းမွာ ကားဝင္းဝင္ခြင့္ ေကာက္ေနတာေတြကုိ ဆုိင္ကယ္ခဏ ရပ္ၿပီးၾကည့္ရင္း ဝင္ေငြေတြကုိ တြက္ေနမိပါတယ္။ ကားဝင္း ေတာင္ေပါက္က လမ္းျပင္ေနတာေၾကာင့္ ကားဝင္းေျမာက္ဘက္မွာ အေရွ႕ေပါက္၊ အေနာက္ေပါက္ စတဲ့ ဝင္ေပါက္ႏွစ္ေပါက္မွာ ဝင္ခြင့္ေတြေပးၿပီး ဝင္ေနရတာပါ။ အေနာက္ေပါက္က အမ်ားဆုံး ဝင္ၾကတဲ့ ဝင္ေပါက္ပါ။
 
ေစာင့္ၾကည့္မိတာက လူဝင္နည္းတဲ့ အေရွ႕ေပါက္။ ကားတစ္စီး (၂၀၀) က်ပ္နဲ႕ ဆုိင္ကယ္တစ္စီး (၅၀) က်ပ္ေကာက္ပါတယ္။ ဆုိင္ကယ္ဆုိရင္ ၅၀ တန္မပါရင္ ၁၀၀ က်ပ္ေပါ့။  ၾကည့္ရင္းနဲ႕ ဝင္လာတဲ့ ကားေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြ အေရအတြက္ကုိ မွတ္ေနမိတယ္။ ဒါေတာင္ ေန႔ခင္းအဝင္အထြက္ နည္းေနတဲ့အခ်ိန္။ တစ္မိနစ္ကုိ ဆုိင္ကယ္ ၁၀ စီး၊ ကား ၅ စီးႏႈန္းေလာက္ ပွ်မ္းမွ်ဝင္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္မိနစ္ပွ်မ္းမွ် ဝင္ေၾကးရတဲ့ေငြဟာ ၁၅၀၀ က်ပ္ေပါ့။ ကားဝင္းရဲ႕ ဝင္ခြင့္ေကာက္ေနရတဲ့ အခ်ိန္က တစ္ေန႔ ၁၈ နာရီေလာက္ ရွိတယ္။ တစ္နာရီကုိ ဝင္ခြင့္ရမယ္ေငြက ကုိးေသာင္း၊ ဆယ့္ရွစ္နာရီဆုိရင္ ၁၆၂၀၀၀၀ ရမွာေပါ့။ ဒါေတာင္ အဝင္နည္းတဲ့ အေရွ႕ေပါက္ တစ္ေပါက္ထဲတင္ တြက္ၾကည့္တာ။ ဒါနဲ႔ အေနာက္ေပါက္ဘက္ လွည့္ၾကည့္ေတာ့ စည္ပင္ယူနီေဖာင္းနဲ႔ ဝန္ထမ္းက ေဘးနားက တဲေလးထဲမွာပါ။ အျပင္မွာ ေငြေကာက္ေနတဲ့ သူေတြက အျပင္ကေန အခေၾကးေငြေပးၿပီး ေခၚထားတာထင္ရဲ႕။ မူးေနတဲ့ သူေတြလည္း ပါတယ္။ သူတုိ႔လက္ထဲမွာလည္း ေငြေတြ တစ္ထပ္ႀကီးနဲ႔ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ စာရင္းဇယားနဲ႔ဝင္တဲ့ ေငြေၾကးမဟုတ္ေတာ့ တကယ္တမ္း ဘ႑ာအတြက္ တရားဝင္ ဘယ္၍ဘယ္မွ် ဝင္သည္ေတာ့ မသိေခ်။ ကားဝင္းတာဝန္က်တဲ့ စည္ပင္ ဝန္ထမ္းေတြကေတာ့ သူ႔တုိ႔စီးပြားပမာ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ တာဝန္ေက်ၾကတယ္။
 
ခ်မ္းျမေရႊျပည္ ကားဝင္းႀကီး တည္ေဆာက္ခဲ့တာ ၾကာေပမယ့္ ကားဝင္းႀကီးကေတာ့ တည္ေဆာက္စ ကာလကတည္းကအတုိင္း တုိးတက္မႈ မရွိပါဘူး။ ေျပာင္းလဲတာကေတာ့ အရင္က ကားဝင္းမွာ ရွင္းေနတယ္။ အခုကားေတြ က်ပ္ျပည့္ေနတာကလြဲရင္ ကားဝင္းထဲက လမ္းေတြ ပ်က္စီးေနတာကေတာ့ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ရလဒ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါပဲ။ ကားဝင္းႀကီးရဲ႕ ပင္မ အေဆာက္အဦႀကီးလည္း ေဆးသုတ္ ျပဳျပင္တယ္ဆုိတာကုိ မၾကားဖူးခဲ့ပါဘူး။ ဖုန္ေတြ တစ္ေထာင္းေထာင္းနဲ႔ ကၽြဲဆည္ကန္ ကားဝင္းက မႏၲေလးရဲ႕ ပုံရိပ္လုိ႔လည္း မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာ ရွိတဲ့ အေဝးေျပး ကားဝင္းေတြမွာလည္း ဒီအတုိင္း၊ ဒီပုံစံေတြ အတုိင္းပါပဲ။ လမ္းေတြကလည္း ၾကမ္းၾကမ္းပါပဲ။ ကားဝင္းႀကီးကသာ မတုိးတက္ေပမယ့္ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက ကားဝင္းေတြမွာ တာဝန္က်တဲ့ စည္ပင္ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အိမ္ေတြကေတာ့ ေကာင္းေနမလားေတာ့ မသိ။သူတုိ႔လက္ထဲမွာ ေငြပေဒသာပင္ သီးေနတာကေတာ့ အေသအခ်ာပင္။

ေရႊေမာင္


Written by Shade The Mandalay Hill

No comments:

Post a Comment