ျဖစ္ရပ္ ၁။ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာ အင္တာနက္ သံုးေနပါတယ္။
သူ႔အတန္းက Assignment ေရးခိုင္းလိုက္လို႔ Google ကေန ဘာေရးရမလဲ
ရွာေဖြေနတာပါ။ Gtalk ကိုလည္း ဖြင့္ထားေသးတယ္။ ႐ုတ္တရက္ လူငယ္တစ္ေယာက္က
Gtalk မွာ သူ႔ကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ သူန႔ဲ မသိတဲ့သူ ျဖစ္ေနလို႔ ေကာင္မေလးကဘာမွ
ျပန္မေျပာပါဘူး။ ခဏေနေတာ့ အဲဒီလူကပဲ “စကားမေျပာခ်င္ဘူးလား” လုိ႔ ေမးပါတယ္။
ေကာင္မေလး ဘာမွျပန္မေျပာပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေအာင့္ေလာက္ေနေတာ့ အဲဒီလူက
ေကာင္မေလးကို ထပ္ေျပာပါတယ္။ “ပံုလွလွေလးေတာ့ တင္ထားၿပီး စကားက်
ျပန္မေျပာဘူး။ မေျပာခ်င္လည္း block လုပ္လိုက္ပါ။ မင္းလိုလူေတြရွိတာ
အင္တာနက္နာတယ္” တဲ့။ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ ေကာင္မေလး အဲဒီလူကို
ဘေလာ့လုပ္လိုက္ပါတယ္။
ျဖစ္ရပ္ ၂။ “အေမ ကၽြန္ေတာ့္ကိုပိုက္ဆံေပးဦး”။ ပုိက္ဆံကို ဆတ္ခနဲယူၿပီး ထြက္သြားသည္။ အေမျဖစ္သူ ဘာလွမ္းေျပာမွန္းလည္း မၾကားလိုက္။ ဂိမ္းဆိုင္ေရာက္ဖို႔က အေရးႀကီးေနသည္။ ဆိုင္မွာ လူစံုေနၿပီ။ အဖြဲ႕ခြဲၿပီး Dota ခုတ္ၾကမယ္။ ခုတ္ရင္း အရွိန္က တက္လာၿပီ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆုိလာၿပီ။ “မင္းက ဘာေကာင္လဲ။ မေက်နပ္ဘူးလား။ ဇရွိရင္ မင္းနဲ႔ငါ တစ္ေယာက္ခ်င္း ခ်မယ္” ဟုတ္က့ဲ။ ဂိမ္းေဆာ့ရင္း အရွိန္လြန္ကုန္ၿပီး အျပင္မွာလည္း ႐ိုက္ကုန္၊ ႏွက္ကုန္၊သတ္ကုန္ၾကပါၿပီ။
ျဖစ္ရပ္ ၃။ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသည္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ပါ။ ဘယ္ေမဂ်ာကိုပဲ ယူယူ၊ အေျခခံ စာရင္းအင္းေလာက္၊ စာရင္းကိုင္ေလာက္၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အေၾကာင္းေလာက္၊ ေဘာဂေဗဒေလာက္ေတာ့ သင္ရပါတယ္။ အဲဒီ အေျခခံေတြက ေမဂ်ာတိုင္းရဲ႕ အေျခခံသင္႐ိုးမွာ ပါၿပီးသားပါ။ အခုစာေမးပြဲေတြ ေျဖၿပီးၾကလို႔ ေက်ာင္းေတြ ႏွစ္လပိတ္ေတာ့ ဘာလုပ္မွာလဲ အျပန္အလွန္ ေမးၾကေတာ့ LCCI တက္မွာတဲ့။ ACCA တက္မွာတဲ့။ အဲဒါေတြက ေက်ာင္းက ဖတ္စာအုပ္ထဲမွာ သင္ၿပီးသား မဟုတ္ဘူးလား။ မသိဘူးတဲ့။
ပထမဆံုး ျဖစ္ရပ္ ၁ မွာ လာစကားေျပာတဲ့ ေကာင္ေလးလို လူငယ္ေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ သနားစရာေကာင္းသူပါပဲ။ အင္တာနက္ေပၚေရာက္ရင္ မသိတဲ့ ေကာင္မေလးေတြကို အီစီကလီေတြ ေျပာမယ္။ အဆင္ေျပရင္ အျပင္မွာ ခ်ိန္းမယ္။ခဏေလာက္ တြဲမယ္။ ဒါေလာက္ေလးပဲ သူသိပါတယ္။ အင္တာနက္ကို ဘယ္လိုေနရာေတြမွာ အသံုးခ်လို႔ရမွန္း သူ႔ခမ်ာ မသိရွာပါဘူး။ အင္တာနက္ကေန စီးပြားေရး လုပ္လို႔ရတယ္။ အင္တာနက္ကေန စာသင္လို႔ ရတယ္။ အင္တာနက္ကေန စာေတြ ရွာဖတ္လို႔ရတယ္။ အင္တာနက္ကေန မိုင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ ေဝးေနတဲ့ မိသားစုေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္လို႔ရတယ္။ ဒါေတြ သူမသိရွာပါဘူး။
ျဖစ္ရပ္ ၂ က လူငယ္ေတြကေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘဲ ေလေနတဲ့သူေတြပါပဲ။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာလည္း ဂိမ္းေဆာ့တဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။ အလြန္အကၽြံ ေန႔မနား၊ ညမအိပ္ ေဆာ့တဲ့သူေတြ ရွိသလို တစ္ခါတေလ အပ်င္းေျပ ေဆာ့တဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အရက္ကိုေသာက္ရင္း အရက္က ကိုယ့္ကို ျပန္ေသာက္တယ္ဆုိသလို ဂိမ္းေဆာ့ရင္း ကိုယ့္ဘဝကို ဂိမ္းက ျပန္ကစားသြားပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ႀကီး ဂိမ္းေဆာ့ၿပီး ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဂိမ္းေတြ တီထြင္ႏိုင္သြားတယ္ဆိုလည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့။ (အဲဒီလိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားမိပါဘူး။) ဂိမ္းစြဲတာလည္း ဘိန္းစြဲတာလိုပါပဲ။ ျဖတ္ရခက္သလို ကိုယ့္အသက္၊ ကိုယ့္ဘဝကိုလည္း ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း သြားၾကည့္လိုက္ရင္ ေရာင္းအေကာင္းဆံုးက ဂိမ္းဆိုင္ေတြပါပဲ။
ျဖစ္ရပ္ ၃ ကေတာ့ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ခ်င္တာပဲ။ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္းလည္း မသိဘူး။ သူမ်ားလုပ္လို႔၊ သူမ်ား ေျပာသံၾကားလို႔ လုိက္လုပ္တဲ့သူေတြပါပဲ။ လိုက္လုပ္ေနေပမယ့္လည္း စိတ္ဝင္စားလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔သင္၊ ေနာက္ေန႔ေမ့၊ စာေမးပြဲနီးေတာ့ တစ္ပြဲတိုးႏွစ္ပုဒ္၊ သံုးပုဒ္ေလာက္ၾကည့္၊ သီအိုရီကိုလည္း နားမလည္၊ စာေမးပြဲေအာင္၊ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း စာရြက္ေလး တစ္ရြက္ရရင္ ေက်နပ္ၾကတဲ့သူေတြပါ။ ကၽြန္မတို႔ အဘိုးတို႔၊ အေဖတို႔ေခတ္ေတြတုန္းက က်ဴရွင္ မရွိပါ။ အဲဒီလုိ အျပင္သင္တန္းေတြလည္း ေခတ္မစားပါ။ ဒီပလိုမာေတြလည္း တစ္ေလွႀကီး မရွိပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေတြ တကယ္ စာတတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔မွာေတာ့ ဒီစာေတြကိုပဲ သင္တန္းေတြလည္း အခါခါ ျပန္တက္ရဲ႕သားနဲ႔ လက္ေတြ႕က်ေတာ့ ျပန္အသံုးမခ်ႏိုင္ဘူး။
ညိဳသူႏြယ္
ျဖစ္ရပ္ ၂။ “အေမ ကၽြန္ေတာ့္ကိုပိုက္ဆံေပးဦး”။ ပုိက္ဆံကို ဆတ္ခနဲယူၿပီး ထြက္သြားသည္။ အေမျဖစ္သူ ဘာလွမ္းေျပာမွန္းလည္း မၾကားလိုက္။ ဂိမ္းဆိုင္ေရာက္ဖို႔က အေရးႀကီးေနသည္။ ဆိုင္မွာ လူစံုေနၿပီ။ အဖြဲ႕ခြဲၿပီး Dota ခုတ္ၾကမယ္။ ခုတ္ရင္း အရွိန္က တက္လာၿပီ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆုိလာၿပီ။ “မင္းက ဘာေကာင္လဲ။ မေက်နပ္ဘူးလား။ ဇရွိရင္ မင္းနဲ႔ငါ တစ္ေယာက္ခ်င္း ခ်မယ္” ဟုတ္က့ဲ။ ဂိမ္းေဆာ့ရင္း အရွိန္လြန္ကုန္ၿပီး အျပင္မွာလည္း ႐ိုက္ကုန္၊ ႏွက္ကုန္၊သတ္ကုန္ၾကပါၿပီ။
ျဖစ္ရပ္ ၃။ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသည္ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ပါ။ ဘယ္ေမဂ်ာကိုပဲ ယူယူ၊ အေျခခံ စာရင္းအင္းေလာက္၊ စာရင္းကိုင္ေလာက္၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အေၾကာင္းေလာက္၊ ေဘာဂေဗဒေလာက္ေတာ့ သင္ရပါတယ္။ အဲဒီ အေျခခံေတြက ေမဂ်ာတိုင္းရဲ႕ အေျခခံသင္႐ိုးမွာ ပါၿပီးသားပါ။ အခုစာေမးပြဲေတြ ေျဖၿပီးၾကလို႔ ေက်ာင္းေတြ ႏွစ္လပိတ္ေတာ့ ဘာလုပ္မွာလဲ အျပန္အလွန္ ေမးၾကေတာ့ LCCI တက္မွာတဲ့။ ACCA တက္မွာတဲ့။ အဲဒါေတြက ေက်ာင္းက ဖတ္စာအုပ္ထဲမွာ သင္ၿပီးသား မဟုတ္ဘူးလား။ မသိဘူးတဲ့။
ပထမဆံုး ျဖစ္ရပ္ ၁ မွာ လာစကားေျပာတဲ့ ေကာင္ေလးလို လူငယ္ေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ သနားစရာေကာင္းသူပါပဲ။ အင္တာနက္ေပၚေရာက္ရင္ မသိတဲ့ ေကာင္မေလးေတြကို အီစီကလီေတြ ေျပာမယ္။ အဆင္ေျပရင္ အျပင္မွာ ခ်ိန္းမယ္။ခဏေလာက္ တြဲမယ္။ ဒါေလာက္ေလးပဲ သူသိပါတယ္။ အင္တာနက္ကို ဘယ္လိုေနရာေတြမွာ အသံုးခ်လို႔ရမွန္း သူ႔ခမ်ာ မသိရွာပါဘူး။ အင္တာနက္ကေန စီးပြားေရး လုပ္လို႔ရတယ္။ အင္တာနက္ကေန စာသင္လို႔ ရတယ္။ အင္တာနက္ကေန စာေတြ ရွာဖတ္လို႔ရတယ္။ အင္တာနက္ကေန မိုင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ ေဝးေနတဲ့ မိသားစုေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္လို႔ရတယ္။ ဒါေတြ သူမသိရွာပါဘူး။
ျဖစ္ရပ္ ၂ က လူငယ္ေတြကေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘဲ ေလေနတဲ့သူေတြပါပဲ။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာလည္း ဂိမ္းေဆာ့တဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။ အလြန္အကၽြံ ေန႔မနား၊ ညမအိပ္ ေဆာ့တဲ့သူေတြ ရွိသလို တစ္ခါတေလ အပ်င္းေျပ ေဆာ့တဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အရက္ကိုေသာက္ရင္း အရက္က ကိုယ့္ကို ျပန္ေသာက္တယ္ဆုိသလို ဂိမ္းေဆာ့ရင္း ကိုယ့္ဘဝကို ဂိမ္းက ျပန္ကစားသြားပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ႀကီး ဂိမ္းေဆာ့ၿပီး ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဂိမ္းေတြ တီထြင္ႏိုင္သြားတယ္ဆိုလည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့။ (အဲဒီလိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားမိပါဘူး။) ဂိမ္းစြဲတာလည္း ဘိန္းစြဲတာလိုပါပဲ။ ျဖတ္ရခက္သလို ကိုယ့္အသက္၊ ကိုယ့္ဘဝကိုလည္း ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း သြားၾကည့္လိုက္ရင္ ေရာင္းအေကာင္းဆံုးက ဂိမ္းဆိုင္ေတြပါပဲ။
ျဖစ္ရပ္ ၃ ကေတာ့ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ခ်င္တာပဲ။ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္းလည္း မသိဘူး။ သူမ်ားလုပ္လို႔၊ သူမ်ား ေျပာသံၾကားလို႔ လုိက္လုပ္တဲ့သူေတြပါပဲ။ လိုက္လုပ္ေနေပမယ့္လည္း စိတ္ဝင္စားလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔သင္၊ ေနာက္ေန႔ေမ့၊ စာေမးပြဲနီးေတာ့ တစ္ပြဲတိုးႏွစ္ပုဒ္၊ သံုးပုဒ္ေလာက္ၾကည့္၊ သီအိုရီကိုလည္း နားမလည္၊ စာေမးပြဲေအာင္၊ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း စာရြက္ေလး တစ္ရြက္ရရင္ ေက်နပ္ၾကတဲ့သူေတြပါ။ ကၽြန္မတို႔ အဘိုးတို႔၊ အေဖတို႔ေခတ္ေတြတုန္းက က်ဴရွင္ မရွိပါ။ အဲဒီလုိ အျပင္သင္တန္းေတြလည္း ေခတ္မစားပါ။ ဒီပလိုမာေတြလည္း တစ္ေလွႀကီး မရွိပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေတြ တကယ္ စာတတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔မွာေတာ့ ဒီစာေတြကိုပဲ သင္တန္းေတြလည္း အခါခါ ျပန္တက္ရဲ႕သားနဲ႔ လက္ေတြ႕က်ေတာ့ ျပန္အသံုးမခ်ႏိုင္ဘူး။
ညိဳသူႏြယ္
Written by Smart News
Monday, 29 Oct 2012 11:56
Monday, 29 Oct 2012 11:56
No comments:
Post a Comment