Monday, 26 Nov 2012 13:20
လူသည္ မွားတတ္လြန္း၍ ခဲတံတြင္ ခဲဖ်က္ တပ္ဆင္ေပးထားသည္ ဆိုသည့္စကားအား
ငယ္စဥ္က သေဘာက်ခဲ့မိပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ (Correction) ဆူးကေလးမ်ားက
ေဘာလ္ပင္ မင္စာလံုးဖ်က္ရန္ အတြက္ ေပၚလာၾကသည္။ စာမ်က္ႏွာေပၚရွိ အမွားမ်ားအား
ဖ်က္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္းမ်ားကုိ ခ်က္ခ်င္း ျပဳလုပ္
ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အမ်ား လက္ခံျပ႒ာန္းခံၾကသည့္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္
အေၾကာင္းတရားမ်ားအတြက္ လူတို႔၏ ဆႏၵမွျဖစ္ေပၚလာေသာ အခ်ိန္ကာလတို႔ျဖင့္သာ
တိုက္စားေခ်ဖ်က္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။
“ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုး” အခ်စ္ကံဆိုးမႈ မ်ားစြာျဖင့္ ေၾကကဲြစြာ လဲြေခ်ာ္ခဲ့ရသူ၊ စုတ္ျပတ္သတ္ေနေသာ ဘဝမ်ဳိးစုံျဖင့္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရသူ၊ လွ်ပ္တစ္ျပက္ အျမင္ဝါဒ (Impressionism) မွ ခဲြထြက္၍ ကုိယ္ပုိင္ဆန္းသစ္ေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆဲြဖန္တီးခဲ့သူ၊ ပန္းခ်ီကား လာဝယ္သူမ်ားအား ေစ်းစကားမေျပာဘဲ သူ႔အယူအဆအား ရွင္းလင္းေျပာျပေန၍ အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္ျခင္းခံရသူ၊ ခက္ထန္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ဘဝအား စိတ္ပ်က္စြာျဖင့္ ဘယ္ဘက္နားရြက္ကုိျဖတ္၍ ေခါင္းကုိ ပတ္တီးစီးကာ မွန္ေရွ႕၌ ပံုတူေရးဆဲြခဲ့သူ၊ စြန္းထင္းေပက်ံေနေသာ စိတ္ဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္ ေန႔ညမရွိ အိုစာသည္အထိ ပန္းခ်ီေရးဆဲြခဲ့သူ၊ အ႐ူးႀကီးဟု ေလွာင္ေျပာင္ေအာ္ဟစ္ၾကေသာ ကေလးငယ္မ်ားအား ၾကင္နာတတ္သူ၊ ဆိုးရြားစြာ ျဖတ္သန္းေနရသည့္ ဘဝအား အဆံုးသတ္ရန္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေသနတ္ျဖင့္ပစ္ကာ အဆံုးစီရင္သြားခဲ့သူ။ “လူ႔ဘဝဟာ ဒီေလာက္ ၾကမ္းတမ္းဆိုးရြားလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္သူက ထင္ခဲ့မွာလဲကြာ” ဟု ညီျဖစ္သူအား ေျပာၾကားရင္း အားလံုးကုိ ႏႈတ္ဆက္သြားခဲ့သူ ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးသည္ ပန္းခ်ီ စတင္ေရးဆဲြခ်ိန္မွ ေသဆံုးသြားခ်ိနအထိ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္မွ် မေရာင္းခဲ့ရပါ။ အကယ္၍ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္မွ် ဝယ္ယူခဲ့သူရွိပါက ထိုေခတ္ေငြပမာဏျဖင့္ သူ႔ဘဝ တစ္ဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းလဲသြားႏုိင္ပါသည္။ သူမရွိေတာ့သည့္ေနာက္ သူ႔အယူအဆျဖင့္ ေရးဆဲြခဲ့ေသာ အဝါေရာင္ လႊမ္းမိုးထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သိန္းသန္းခ်ီ၍ ဝယ္ယူရသည္အထိ ကမ႓ာေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ ဗင္းဆင့္က မရွိေတာ့ၿပီ။
ဤကား လူတို႔၏ ဆႏၵမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အခ်ိန္ကာလ၏ တိုက္စား ေခ်ဖ်က္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကမ႓ာေပၚတြင္ သိပၸံပညာရွင္ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္မ်ား ေပၚေပါက္လာၾကသည္ႏွင့္ ဝိဝါဒကဲြျပားလာပံု (Evlution) အဆိုကုိ ဘာသာေရး အင္အားစုတို႔က ျငင္းပယ္ေသာ ျပႆနာမ်ား၊ ကမ႓ာႀကီးျပားပါသည္ ဆိုေသာ အဆိုကုိ လံုးပါသည္ဟု ဆန္႔က်င္ခဲ့ေသာ ျပႆနာမ်ား၊ သူ႔အမ်ဳိးက ျမတ္သည္၊ ငါ့အမ်ဳိးက အျမတ္ဆံုးဟု ခဲြျခားေနၾကသည့္ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ ျပႆနာမ်ားတို႔သည္ ယေန႔ထက္တုိင္ တေငြ႕ေငြ႕ ရွိေနၾကပါသည္။ ထုိသုိ႔ ကမ႓ာႏွင့္ခ်ီေသာ ျပႆနာမ်ားျဖင့္ အားမရႏုိင္ၾကေသးဘဲ စၾကဝဠာႏွင့္ခ်ီကာ ရွာေဖြခဲ့ၾကျပန္သည္။ ေနစၾကဝဠာ (Solar System) တြင္ ပလူတို (Planet) ၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုမွာ သိပၸံေလာကအား ကေသာင္းကနင္း ျဖစ္သြားေစခဲ့သည္။ ပလူတိုၿဂိဳဟ္ အပါအ၀င္ ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၉ လံုးရွိသည္ဟု တစ္ကမ႓ာလံုးက လက္ခံ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ရာမွ ယခုအခါ ပတူတိုၿဂိဳဟ္သည္ အရြယ္အစား မမီေသာၿဂိဳဟ္၊ ၿဂိဳဟ္အဂၤါရပ္ႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ ၿဂိဳဟ္ဟုဆိုကာ ၿဂိဳဟ္စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္ျခင္း ခံလိုက္ရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ပလူတိုၿဂိဳဟ္အား ၁၉၃၀ ခုႏွစ္တြင္ (Clyde tombaugh) က လိုက္တြန္ေဘာ့ဆိုသူ နကၡတၱပညာရွင္က စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ သူကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္သူ အသက္ ၉၀ ေက်ာ္ ဇနီးသည္က “ပလူတိုၿဂဳိဟ္ကုိ စတင္ေတြ႕ရွိသူ ပညာရွင္ရဲ႕ မယားဆိုၿပီး ကၽြန္မ အျမဲတမ္း ဂုဏ္ယူေနခဲ့မိတယ္။ အခုေတာ့ ဘုရားသခင္က ၿဂိဳဟ္အဂၤါရပ္နဲ႔ မကုိက္ညီတဲ့ၿဂိဳဟ္ကုိ စတင္ေတြ႕ရွိသူ ပညာရွင္ရဲ႕မယားဘဝကုိ အဆင့္ခ်လုိက္ပါၿပီ” ဟု သတင္းေထာက္မ်ားအား ေၾကကဲြစြာ ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၉ လံုးအား ၈ လံုးဟု ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ရန္မွာ အခက္အခဲ မရွိေသာ္လည္း နကၡတၱ ပညာရွင္တို႔၏ ေဟာကိန္းတို႔မွာ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ တြက္ခ်က္ရေပဦးေတာ့မည္။ ထို႔အတူ ဘိသိက္ဆရာ ဘုရားကုိးဆူပင့္ ဆရာတို႔အတြက္ ျပႆနာ မရွိေသာ္လည္း ကဗ်ာဆရာ၊ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ကဗ်ာ၊ သီခ်င္းမ်ားမွာ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္း၍ ရေတာမည္ မဟုတ္ပါ။ အဆိုပါ အျခင္းအရာမ်ားသည္ သိပၸံပညာရွင္ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္တို႔၏ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈ ဒႆနာမ်ားကုိ အခ်ိန္ကာမွ အဆံုးအျဖတ္ ေပးခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သက္ဦးဆံပုိင္ ဘုရင္ေခတ္တြင္ ၾသဇာအာဏာ သက္ေရာက္မႈမွာ ႀကီးမားလွပါသည္။ တရားသည္ျဖစ္ေစ၊ မတရားသည္ျဖစ္ေစ ဘုရင္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္သာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သူကမွ် ဘုရင္အား ေစာဒကတက္ျခင္း၊ အျပစ္ဆိုျခင္း မရွိခဲ့ၾကဘဲ ဘုန္းကံရွိ၍ ျဖစ္ရေသာ ဘုရင္၏ ျပဳသမွ်တို႔သည္ အမွန္တရားဟု မွတ္ထင္ထားခဲ့ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ဘုရင္သည္ အေဆာင္ရွိ မိဖုရားမ်ားအျပင္ ကုိယ္လုပ္ေတာ္ တစ္ရာေက်ာ္မွ်ႏွင့္ စိုးစံေတာ္မူေနသည့္တိုင္ “မသင့္ေျမာက္လွေၾကာင္းပါဘုရား” ဟု မည္သူမွ် ေလွ်ာက္တင္ၾကျခင္း မရွိ”၊ “ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္လွေၾကာင္းပါ ဘုရား” ဟူေသာ အသံမ်ဳိးသာ ရွိခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕မ်ားပင္ ေရးစပ္သီဆိုဂုဏ္ျပဳခ့ဲၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ သမီးေခ်ာအား ဘုရင့္ထံ သြားေရာက္ဆက္သ၍ အခြင့္ထူးပင္ ခံလိုက္ၾကေသးသည္။ ယေန႔ေခတ္၌ မည္သို႔ျဖစ္သြားသည္ မသိ။
“ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုး” အခ်စ္ကံဆိုးမႈ မ်ားစြာျဖင့္ ေၾကကဲြစြာ လဲြေခ်ာ္ခဲ့ရသူ၊ စုတ္ျပတ္သတ္ေနေသာ ဘဝမ်ဳိးစုံျဖင့္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရသူ၊ လွ်ပ္တစ္ျပက္ အျမင္ဝါဒ (Impressionism) မွ ခဲြထြက္၍ ကုိယ္ပုိင္ဆန္းသစ္ေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆဲြဖန္တီးခဲ့သူ၊ ပန္းခ်ီကား လာဝယ္သူမ်ားအား ေစ်းစကားမေျပာဘဲ သူ႔အယူအဆအား ရွင္းလင္းေျပာျပေန၍ အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္ျခင္းခံရသူ၊ ခက္ထန္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ဘဝအား စိတ္ပ်က္စြာျဖင့္ ဘယ္ဘက္နားရြက္ကုိျဖတ္၍ ေခါင္းကုိ ပတ္တီးစီးကာ မွန္ေရွ႕၌ ပံုတူေရးဆဲြခဲ့သူ၊ စြန္းထင္းေပက်ံေနေသာ စိတ္ဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္ ေန႔ညမရွိ အိုစာသည္အထိ ပန္းခ်ီေရးဆဲြခဲ့သူ၊ အ႐ူးႀကီးဟု ေလွာင္ေျပာင္ေအာ္ဟစ္ၾကေသာ ကေလးငယ္မ်ားအား ၾကင္နာတတ္သူ၊ ဆိုးရြားစြာ ျဖတ္သန္းေနရသည့္ ဘဝအား အဆံုးသတ္ရန္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေသနတ္ျဖင့္ပစ္ကာ အဆံုးစီရင္သြားခဲ့သူ။ “လူ႔ဘဝဟာ ဒီေလာက္ ၾကမ္းတမ္းဆိုးရြားလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္သူက ထင္ခဲ့မွာလဲကြာ” ဟု ညီျဖစ္သူအား ေျပာၾကားရင္း အားလံုးကုိ ႏႈတ္ဆက္သြားခဲ့သူ ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးသည္ ပန္းခ်ီ စတင္ေရးဆဲြခ်ိန္မွ ေသဆံုးသြားခ်ိနအထိ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္မွ် မေရာင္းခဲ့ရပါ။ အကယ္၍ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္မွ် ဝယ္ယူခဲ့သူရွိပါက ထိုေခတ္ေငြပမာဏျဖင့္ သူ႔ဘဝ တစ္ဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းလဲသြားႏုိင္ပါသည္။ သူမရွိေတာ့သည့္ေနာက္ သူ႔အယူအဆျဖင့္ ေရးဆဲြခဲ့ေသာ အဝါေရာင္ လႊမ္းမိုးထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သိန္းသန္းခ်ီ၍ ဝယ္ယူရသည္အထိ ကမ႓ာေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ ဗင္းဆင့္က မရွိေတာ့ၿပီ။
ဤကား လူတို႔၏ ဆႏၵမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အခ်ိန္ကာလ၏ တိုက္စား ေခ်ဖ်က္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကမ႓ာေပၚတြင္ သိပၸံပညာရွင္ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္မ်ား ေပၚေပါက္လာၾကသည္ႏွင့္ ဝိဝါဒကဲြျပားလာပံု (Evlution) အဆိုကုိ ဘာသာေရး အင္အားစုတို႔က ျငင္းပယ္ေသာ ျပႆနာမ်ား၊ ကမ႓ာႀကီးျပားပါသည္ ဆိုေသာ အဆိုကုိ လံုးပါသည္ဟု ဆန္႔က်င္ခဲ့ေသာ ျပႆနာမ်ား၊ သူ႔အမ်ဳိးက ျမတ္သည္၊ ငါ့အမ်ဳိးက အျမတ္ဆံုးဟု ခဲြျခားေနၾကသည့္ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ ျပႆနာမ်ားတို႔သည္ ယေန႔ထက္တုိင္ တေငြ႕ေငြ႕ ရွိေနၾကပါသည္။ ထုိသုိ႔ ကမ႓ာႏွင့္ခ်ီေသာ ျပႆနာမ်ားျဖင့္ အားမရႏုိင္ၾကေသးဘဲ စၾကဝဠာႏွင့္ခ်ီကာ ရွာေဖြခဲ့ၾကျပန္သည္။ ေနစၾကဝဠာ (Solar System) တြင္ ပလူတို (Planet) ၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုမွာ သိပၸံေလာကအား ကေသာင္းကနင္း ျဖစ္သြားေစခဲ့သည္။ ပလူတိုၿဂိဳဟ္ အပါအ၀င္ ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၉ လံုးရွိသည္ဟု တစ္ကမ႓ာလံုးက လက္ခံ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ရာမွ ယခုအခါ ပတူတိုၿဂိဳဟ္သည္ အရြယ္အစား မမီေသာၿဂိဳဟ္၊ ၿဂိဳဟ္အဂၤါရပ္ႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ ၿဂိဳဟ္ဟုဆိုကာ ၿဂိဳဟ္စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္ျခင္း ခံလိုက္ရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ပလူတိုၿဂိဳဟ္အား ၁၉၃၀ ခုႏွစ္တြင္ (Clyde tombaugh) က လိုက္တြန္ေဘာ့ဆိုသူ နကၡတၱပညာရွင္က စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ သူကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္သူ အသက္ ၉၀ ေက်ာ္ ဇနီးသည္က “ပလူတိုၿဂဳိဟ္ကုိ စတင္ေတြ႕ရွိသူ ပညာရွင္ရဲ႕ မယားဆိုၿပီး ကၽြန္မ အျမဲတမ္း ဂုဏ္ယူေနခဲ့မိတယ္။ အခုေတာ့ ဘုရားသခင္က ၿဂိဳဟ္အဂၤါရပ္နဲ႔ မကုိက္ညီတဲ့ၿဂိဳဟ္ကုိ စတင္ေတြ႕ရွိသူ ပညာရွင္ရဲ႕မယားဘဝကုိ အဆင့္ခ်လုိက္ပါၿပီ” ဟု သတင္းေထာက္မ်ားအား ေၾကကဲြစြာ ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၉ လံုးအား ၈ လံုးဟု ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ရန္မွာ အခက္အခဲ မရွိေသာ္လည္း နကၡတၱ ပညာရွင္တို႔၏ ေဟာကိန္းတို႔မွာ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ တြက္ခ်က္ရေပဦးေတာ့မည္။ ထို႔အတူ ဘိသိက္ဆရာ ဘုရားကုိးဆူပင့္ ဆရာတို႔အတြက္ ျပႆနာ မရွိေသာ္လည္း ကဗ်ာဆရာ၊ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ကဗ်ာ၊ သီခ်င္းမ်ားမွာ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္း၍ ရေတာမည္ မဟုတ္ပါ။ အဆိုပါ အျခင္းအရာမ်ားသည္ သိပၸံပညာရွင္ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္တို႔၏ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈ ဒႆနာမ်ားကုိ အခ်ိန္ကာမွ အဆံုးအျဖတ္ ေပးခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သက္ဦးဆံပုိင္ ဘုရင္ေခတ္တြင္ ၾသဇာအာဏာ သက္ေရာက္မႈမွာ ႀကီးမားလွပါသည္။ တရားသည္ျဖစ္ေစ၊ မတရားသည္ျဖစ္ေစ ဘုရင္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္သာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သူကမွ် ဘုရင္အား ေစာဒကတက္ျခင္း၊ အျပစ္ဆိုျခင္း မရွိခဲ့ၾကဘဲ ဘုန္းကံရွိ၍ ျဖစ္ရေသာ ဘုရင္၏ ျပဳသမွ်တို႔သည္ အမွန္တရားဟု မွတ္ထင္ထားခဲ့ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ဘုရင္သည္ အေဆာင္ရွိ မိဖုရားမ်ားအျပင္ ကုိယ္လုပ္ေတာ္ တစ္ရာေက်ာ္မွ်ႏွင့္ စိုးစံေတာ္မူေနသည့္တိုင္ “မသင့္ေျမာက္လွေၾကာင္းပါဘုရား” ဟု မည္သူမွ် ေလွ်ာက္တင္ၾကျခင္း မရွိ”၊ “ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္လွေၾကာင္းပါ ဘုရား” ဟူေသာ အသံမ်ဳိးသာ ရွိခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕မ်ားပင္ ေရးစပ္သီဆိုဂုဏ္ျပဳခ့ဲၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ သမီးေခ်ာအား ဘုရင့္ထံ သြားေရာက္ဆက္သ၍ အခြင့္ထူးပင္ ခံလိုက္ၾကေသးသည္။ ယေန႔ေခတ္၌ မည္သို႔ျဖစ္သြားသည္ မသိ။
အေမရိကန္ သမၼတေဟာင္း ဘီလ္ကလင္တန္သည္ လူဝင္စကီးဆိုသည့္ ေကာင္မေလးႏွင့္
ဆက္ႏြယ္ခဲ့ဖူးသည္ဆိုေသာ သတင္းႏွင့္ ႐ုရွားသမၼတ ဗလာဒီမာပူတင္သည္ ႐ုရွား
မယ္စၾကဝဠာမကေလးႏွင့္ မၾကာမၾကာ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုခဲ့သည္ဆိုေသာ
သတင္းမ်ားကုိ ကမ႓ာ့စာမ်က္ႏွာ အသီးသီး၌ ျပစ္တင္ ေဝဖန္ၾကပံုမွာ သတၱဝါႏွင့္
လက္နက္ကမမွ်။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးျမတ္လွေၾကာင္းပါ ဘုရား” ဟု မည္သူ အႀကိဳအၾကားကမွ်
မၾကားရ။ လူတို႔၏ဆႏၵမွ ခြင့္ျပဳေသာ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအထိသာ အေကာင္းအဆိုး
ျဖစ္ခြင့္ရသည့္ သာဓက တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လူမႈအသုိင္းအဝိုင္းတြင္
တစ္လင္တစ္မယား စနစ္ဟူ၍ ျဖစ္တည္လာခဲ့သည္။ ထုိစနစ္အား မည္သည့္ကာလ၌ မည္သူက
စတင္ခဲ့သည္ကုိ မသိရေသာစနစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒျဖင့္ ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ျခင္းလည္း
မရွိခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း မိဘႏွစ္ပါး အရင္းအျမစ္မွ အေျခခံကာ သားစဥ္ေျမးဆက္
ဆက္ႏြယ္ခုိင္မာေသာ စနစ္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ ေနထုိင္လာခဲ့ရာမွ ကမၻာႀကီး၏
တိုးတက္မႈအဟုန္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံအသီးသီးတို႔၏ ကူးလူးဆက္သြယ္မႈ
လ်င္ျမန္လာခဲ့သည္ႏွင့္အမွ် ယဥ္ေက်းမႈတို႔ပါ ေရာေထြးယွက္တင္ ျဖစ္လာၾကသည္။
ရွိရင္းစဲြ ယဥ္ေက်းမႈတို႔မွ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္လာၾကသည္။ အျခားတစ္ဖက္တြင္
ႏုိင္ငံျခားမွ အကဲြ၊ အတဲြ၊ အလဲြ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္မ်ား၏
ထိုးႏွက္လႊမ္းမိုးျခင္းကုိ ခံၾကရ၏။ တစ္ဖန္ ဖက္ရွင္ေရစီးေၾကာင္းမွ အတို၊
အက်ပ္၊ အျပတ္မ်ားႏွင့္ အဟိုက္၊ အဝိုက္၊ အလႈိက္မ်ား၏ ဆဲြေဆာင္မႈသည္
ေခတ္ႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းခ်င္လွေသာ မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ သာမက ပုရိသတို႔၏
ရင္ကုိ ႐ိုက္ခ်က္ျပင္းျပင္း ထိမွန္ေစခဲ့သည္။ စတိတ္ေပၚတြင္ ရင္လ်ားျဖင့္
လမ္းေလွ်ာက္ျပေနသည့္ မိန္းကေလးမ်ား အမွန္တကယ္ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္ေသာ အဘိုး၊ အဘြားမ်ား သိမသြားရွာေပ။
ထိုေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ “ငါအသက္ႀကီးသြားလို႔ေပါ့ကြာ” ဟု ေမြးသကၠရာဇ္အား
ျပႆနာ ရွာေနၾကသူမ်ား၊ မိန္းမမ်ားမ်ား ပုိင္ဆုိင္ျခင္းသည္မရေသး
မေရာက္ေသးသည့္ နတ္ျပည္ဘုံကုိ ယခုဘဝ၌ပင္ ဖန္တီးခံစားသည္မည္ဟု ဒႆနအသစ္
ထုတ္ေဖာ္ၾကသူမ်ား၊ ခပ္ညံ့ညံ့ ေယာက်္ားမ်ားသည္သာ တစ္လင္တစ္မယား
ႏြံဗြက္အုိင္ထဲတြင္ စုန္းစုန္းနစ္ျမဳပ္ရရွာသည္ ဆိုသည့္ အေတြးအေခၚ
ပညာရွင္မ်ား၊ ေယာက်္ားေကာင္းက ေမာင္းမတစ္ေထာင္ဟူေသာ ေရွးစကားကုိ ေျမဝယ္မက်
လုိက္နာေဆာင္ရြက္ၾကမည့္ သားေကာင္းရတနာမ်ား၊ လုပ္ေကၽြးႏုိင္လို႔ ယူတာပဲ၊
ယူပါေစ” ဟု နားလည္ေပးတတ္သည့္ ေမတၱာရွင္မ်ား၊ “သူတို႔မ်ား
အက်ဳိးေပးေကာင္းလုိက္တာ” ဟု အေကာင္းျမင္ဝါဒ ရွိသူမ်ား စသည့္ အေပါင္းအစု
အင္အားမ်ားျဖင့္ တစ္လင္တစ္မယားဟူေသာ လမ္းမႀကီးမွ ထင္သာျမင္သာ
ေသြဖယ္ေလွ်ာက္လွမ္းလာၾကသည္မွာ ခရီးပင္ အေတာ္ေပါက္ေရာက္ေနသည္ကုိ
သတိျပဳမိၾကမည္ ထင္ပါသည္။ ေရစီးေၾကာင္းဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ အေကာက္၊
အေျဖာင့္၊ အနိမ့္ အျမင့္၊ အက်ဥ္းအက်ယ္တို႔ ပါဝင္ၿပီးသားျဖစ္၍
ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း၏ ေျပာင္းလဲျဖစ္တည္မႈကုိလည္း အခ်ိန္ကာလတစ္ခုက ေစာင့္ဆုိင္း
ဖန္တီးေပးလ်က္ ရွိေနပါသည္။
ေရွးေခတ္ ျမန္မာဓေလ့တြင္ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ ေပါင္းသင္းရန္ ကိစၥသည္ လြယ္လင့္တကူ မဟုတ္ပါ။ သမီးရွင္ မိဘမ်ားက သမက္ေလာင္းဆိုသူအား သံုးႏွစ္သံုးမိုး ေစာင့္ၾကည့္ဆုိင္းငံ့ၾကေလသည္။ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္သည္ဆိုမွသာ (ျမန္းျခင္း) ေစ့စပ္ျခင္း အမႈကုိ ျပဳေစပါသည္။ ထို႔ေနာက္ သီးျခားစီေနထိုင္ၾကေစၿပီး သင့္ေတာ္သည့္ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေရြးကာ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ ေပးလုိက္ၾကသည္။ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ ဆန္းၾကသည့္ ထိမ္းျမားျခင္းတို႔လည္း ရွိေနပါဦးမည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ သံုးႏွစ္သံုးမိုး ေစာင့္ၾကည့္ဆုိင္းငံ့ျခင္း မရွိေတာ့ဘဲ သံုးႏွစ္သံုးမိုးပင္ လက္မထပ္ဘဲ အတူေနၾကသည့္ (Living together) စုံတဲြမ်ား အျဖစ္ အသြင္ကူးေျပာင္းသြားကာ “တကယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ပဲလိုတယ္” ဟု ေတးဆိုေနၾကသည္။ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္မွ ေပးစားျခင္းတို႔မွာလည္း ယံုတမ္းစကားမ်ား ျဖစ္သြားကာ မိဘ အတင္းေပးစား၍ မျမင္ဖူးေသာ ေယာက်ၤားအား လင္ေတာ္လုိက္ရသည့္ မိန္းကေလးမ်ားက “အခ်စ္ဆိုသည္မွာ အံ့ၾသမႈမ်ားနဲ႔ ဆန္းၾကယ္ေသာအရာ” ဟု ဆိုညည္းေနၾကပါသည္။ ရည္းစားသက္တမ္း ၾကာျမင့္ခ်ိန္ ၅ မိနစ္ခန္႔အတြင္း ခိုးေျပးႏုိင္သည္အထိ ထူးခၽြန္ခဲ့ၾကေသာ စံခ်ိန္ရွင္ စုံတဲြမ်ားက “ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဖဲြ႕ႏြဲ႕တာမရွိ” ဟု ဟစ္ေႂကြးႏုိင္ခဲ့ၾကေလၿပီ။ မည္သူက ျမန္မာ့ဓေလ့အား ဖ်က္ဆီးေပးခဲ့သည္ကုိ လက္သည္ရွာမရ၊ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့သည္က အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔ ပံုေဖာ္တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည့္ အုတ္ျမစ္မ်ားကုိ လူတို႔ကသာ ျပန္လည္ၿဖိဳဖ်က္၍ ေဝဝါးလြင့္ေပ်ာက္ေစခဲ့ၾကပါသည္။ ကမ႓ာႀကီးတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ တိုးတက္ ဆန္းသစ္မႈ အရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားသည္ လ်င္ျမန္စြာပင္ ေျပာင္းလဲသြားတတ္ၾကပါသည္။ တင္ျပခဲ့ေသာ မတည္ျမဲသည့္ အမွန္မ်ား၊ မခုိင္ျမဲသည့္ အမွားမ်ား၏ စံဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္သည္ ဖန္တီးရွင္ အခ်ိန္ကာလ ဆႏၵတို႔၏ လက္ျဖင့္ျခယ္မႈန္းသည့္ အတိုင္းသာ လွပခြင့္၊ အက်ည္းတန္ခြင့္ ရရွိေနၾကရပါသည္။ မိမိ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ရစဥ္ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ဝိဝါဒမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစရန္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ ႏွလံုးသြင္း၍ ကမ႓ာႀကီးအား ၾကည့္ျမင္ နားလည္တတ္ၾကပါေစဟုသာ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါသည္။
ေရွးေခတ္ ျမန္မာဓေလ့တြင္ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ ေပါင္းသင္းရန္ ကိစၥသည္ လြယ္လင့္တကူ မဟုတ္ပါ။ သမီးရွင္ မိဘမ်ားက သမက္ေလာင္းဆိုသူအား သံုးႏွစ္သံုးမိုး ေစာင့္ၾကည့္ဆုိင္းငံ့ၾကေလသည္။ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္သည္ဆိုမွသာ (ျမန္းျခင္း) ေစ့စပ္ျခင္း အမႈကုိ ျပဳေစပါသည္။ ထို႔ေနာက္ သီးျခားစီေနထိုင္ၾကေစၿပီး သင့္ေတာ္သည့္ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေရြးကာ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ ေပးလုိက္ၾကသည္။ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ ဆန္းၾကသည့္ ထိမ္းျမားျခင္းတို႔လည္း ရွိေနပါဦးမည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ သံုးႏွစ္သံုးမိုး ေစာင့္ၾကည့္ဆုိင္းငံ့ျခင္း မရွိေတာ့ဘဲ သံုးႏွစ္သံုးမိုးပင္ လက္မထပ္ဘဲ အတူေနၾကသည့္ (Living together) စုံတဲြမ်ား အျဖစ္ အသြင္ကူးေျပာင္းသြားကာ “တကယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ပဲလိုတယ္” ဟု ေတးဆိုေနၾကသည္။ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္မွ ေပးစားျခင္းတို႔မွာလည္း ယံုတမ္းစကားမ်ား ျဖစ္သြားကာ မိဘ အတင္းေပးစား၍ မျမင္ဖူးေသာ ေယာက်ၤားအား လင္ေတာ္လုိက္ရသည့္ မိန္းကေလးမ်ားက “အခ်စ္ဆိုသည္မွာ အံ့ၾသမႈမ်ားနဲ႔ ဆန္းၾကယ္ေသာအရာ” ဟု ဆိုညည္းေနၾကပါသည္။ ရည္းစားသက္တမ္း ၾကာျမင့္ခ်ိန္ ၅ မိနစ္ခန္႔အတြင္း ခိုးေျပးႏုိင္သည္အထိ ထူးခၽြန္ခဲ့ၾကေသာ စံခ်ိန္ရွင္ စုံတဲြမ်ားက “ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဖဲြ႕ႏြဲ႕တာမရွိ” ဟု ဟစ္ေႂကြးႏုိင္ခဲ့ၾကေလၿပီ။ မည္သူက ျမန္မာ့ဓေလ့အား ဖ်က္ဆီးေပးခဲ့သည္ကုိ လက္သည္ရွာမရ၊ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့သည္က အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔ ပံုေဖာ္တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည့္ အုတ္ျမစ္မ်ားကုိ လူတို႔ကသာ ျပန္လည္ၿဖိဳဖ်က္၍ ေဝဝါးလြင့္ေပ်ာက္ေစခဲ့ၾကပါသည္။ ကမ႓ာႀကီးတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ တိုးတက္ ဆန္းသစ္မႈ အရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားသည္ လ်င္ျမန္စြာပင္ ေျပာင္းလဲသြားတတ္ၾကပါသည္။ တင္ျပခဲ့ေသာ မတည္ျမဲသည့္ အမွန္မ်ား၊ မခုိင္ျမဲသည့္ အမွားမ်ား၏ စံဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္သည္ ဖန္တီးရွင္ အခ်ိန္ကာလ ဆႏၵတို႔၏ လက္ျဖင့္ျခယ္မႈန္းသည့္ အတိုင္းသာ လွပခြင့္၊ အက်ည္းတန္ခြင့္ ရရွိေနၾကရပါသည္။ မိမိ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ရစဥ္ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ဝိဝါဒမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစရန္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ ႏွလံုးသြင္း၍ ကမ႓ာႀကီးအား ၾကည့္ျမင္ နားလည္တတ္ၾကပါေစဟုသာ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါသည္။
ကိုဦး(ငါန္းဇြန္)
Written by Smart News
No comments:
Post a Comment